حال محیط زیست بسیار وخیم است
پیکر منابع طبیعی خمیده و به بیماری راشیتیسم مبتلا شده است.
ریه هایش، عفونی و پر از دود و آلایندگی است.
آب هایش بسیار کم و آن اندک به آرسنیک آلوده شده است.
هوایش ،غبار الود و آکنده از ریزگرد و دود و پارازیت است.
این پیکر سست شیارزده سوراخ شده پر از زباله و ظروف یکبار مصرف نیاز به درمان دارد ، درمان این پیکر نحیف در تغییر نگرش و برخورد من و شماست ، حداقل کاری که می توانیم برای این پیکر انجام بدهیم ، از خود شروع کردن و تغییر در رفتار و کردارمان با آن هست .
این را باید قبول کنیم در بیماری منابع طبیعی و محیط زیست ، خود ما بیش از مسوولان مقصریم.
تخریب جنگل ها ، تصرف اراضی ، ماشین های دودزا تک سرنشین ،برداشت بی رویه آب ، حفر چاه های غیر مجاز ،استفاده و ریختن ظروف یکبار مصرف و زباله در طبیعت ، نمونه کوچکی از بلایایی است که من و تو بر این پیکر وارد کرده ایم.
باور کنیم شرایط محیط زیست ما بحرانی است و دود این بحران قبل از اینکه به چشم مسوولان برود ، دیده من و شما را کور می کند، آنان بقولی: ککشان نمی گزد و در نهایت چمدان هایشان را بر می دارند و به دیگر بلاد دنیا می روند.
باور کنیم اگر در رفتار و کردار خود با محیط زیست تغییر ایجاد نکنیم و با آن مهربان تر نباشیم ، تا مرز نابودی یک تمدن پیش خواهیم رفت.
آب بسیار کم شده ، هوا بسیار آلوده شده ، آسمان و ابرهایش نهایت خسست و بی بارانی را به نمایش گذاشته اند،جنگل ها در اتش می سوزند و اندک باقیمانده آن ،شبانه بریده می شود و به تاراج می رود ، پیکر زمین برای معادنش شیار شیار می شود و سهم من و تو از این پیکر شیار خورده ،گرد و خاکی است که باد برایمان می آورد، پیکر زمین برای اندک آبهایش چه قانونی و چه دزدانه ، سوراخ سوراخ می شود و آب را به هر ترفندی که شده ، از عمق 300 متری بیرون می اورند و با آن هندوانه و پسته و چغندر می کارند و...
سهم من و تو از این همه نامهربانی با محیط زیست، سراب است و خواب است و دنیایی ازپرسش بی جواب ، که چرا با بستر زیست خود اینگونه بیگانه و مخرب شده ایم.
راستی!!بحران های زیست محیطی در راه هست و هیچکس بهتر از خود شما نمی تواند بحران را مدیریت کنید. حمید هرندی
ما را در سایت به کتاب هایمان احترام بگذاریم دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 63